10 Ağustos 2010 Salı

MsSql’de Bir Tablodan Başka Bir Tabloya Veri Kopyalamak

Merhaba bazen projelerinizde bir tablo oluşturur ve  bu tabloya bir veya birden fazla tablodan verileri eklemek isteyebilirsiniz.
Bu manuel olarak yapılmaya kalkışıldığında eziyet çekmeniz içten değildir. Bu durumda hemen Sql de bir query aracılığıyla işlemimizi gerçekleştirebiliriz.
INSERT INTO TabloAdı(ad, soyad)
SELECT Ad, Soyad
FROM TabloAdı
WHERE Id = 4
Bu şekilde basit bir sorgu ile işlemimiz gerçekleşir. Eğer Farklı database tablolarında aynı işlemi yaparsak Linked Server kullanarak tabloların başına sadece varsa ip ve db adını yazarak işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

3 yorum:

  1. merhaba ben eczane takip otomasyonu yapıyorum hocam fakat tablonun tamamını silip eklemem lazım atıyorum günde 100 ilaç satıldı 100 ünüde eklemem gerek birkaç döngü çeşidiyle denediysemde sadece tablonun ilk kaydını ekletebildim hemde tablodaki kayıt sayısı kadar yani sizin anlayacağınız aynı kaydı ekliyor farklı kayıtları eklemem için döngüye ne eklemem gerek?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Mevcut tabloya başka bir tablo insert ettiğimde yeni kayıtların (varsayalım 100 kayıt eklendi) 25-30 adedi mevcut kaydın hemen başında diğer kayıtlar mevcut tablonun sonuna eklenmiş görünüyor, dolayısıyla bir karışıklık ortaya çıkıyor bu hep böylemidir yoksa yanlış bir şey mi yapıyorum.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil